Resepi Kerabu Eat Clean

Resepi kerabu pucuk paku, resepi nasi kerabu che nom, resepi kerabu maggi, resepi kerabu, resepi kerabu kaki ayam, resepi kerabu pucuk paku, resepi kerabu kerang, resepi kerabu taugeh kerang,

Helo kawan-kawan semua! Hari ini saya nak berkongsi dengan korang resepi yang sangat sedap dan pasti akan memukau keluarga tercinta kita. Korang pernah cuba makan Kerabu Pegaga? Kalau belum, korang patut cuba resepi yang saya kongsikan ni. Ini merupakan antara hidangan yang sangat popular di negara kita. Jadi, jom kita tengok apa bahan-bahan yang kita perlu untuk membuat hidangan yang sedap ni.

Bahan-bahan:

1. Daun pegaga kering – 2 cawan

2. Daun bawang – 1/4 cawan

3. Cili padi – 6 biji

4. Tomato – 1 biji

5. Bawang besar – 1 biji

6. Serai – 1 batang

7. Daun limau purut – 2 helai

8. Asam jawa – sedikit

9. Air – 1/4 cawan

10. Ikan bilis dan udang kering – secukupnya

11. Gula dan garam secukup rasa

Cara-cara:

1. Kita akan mula dengan mencuci segala bahan yang kita perlukan terlebih dahulu. Kemudian, kukus daun pegaga selama 1 minit sehingga ia layu.

2. Setelah itu, biarkan ia sejuk seketika, dan kemudian iris nipis.

3. Selepas itu, tumiskan bawang besar, daun bawang dan serai sehingga wangi dan masukkan udang kering dan ikan bilis. Kacau rata.

4. Selepas itu, masukkan cili padi dan daun pegaga. Kacau sebati.

5. Tambahkan garam, gula dan air asam jawa. Kacau lagi supaya bahan-bahan itu sebati.

6. Seterusnya, letakkan sliced tomato dan daun limau purut.

7. Sekarang, hidangan kita siap untuk dihidangkan! Mudah kan?

Itulah rahsia di sebalik hidangan yang sedap ni, kawan-kawan! Cuba sendiri di rumah dan kami pasti keluarga korang akan suka dengan hidangan ni. Salah satu kelebihan hidangan ni, ia sangat sihat kerana menggunakan bahan-bahan semulajadi dan tiada bahan pengawet yang di tambahkan.

Sekian sahaja dari kami kali ni, jangan lupa untuk kongsikan resepi ni dengan keluarga dan rakan-rakan korang ya. Selamat mencuba!

Resepi Kerabu Eat Clean

If you are searching about Resepi kerabu pegaga, you've came to the right web. We have pictures like Kerabu taugeh bersama kacang kelisa resepi untuk dikongsi, resepi kerabu mangga • resepi bonda, food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi. Here it is:

Resepi kerabu pegaga, resepi kerabu pucuk paku dan taugeh yang mudah hilton fruen

Kerabu resepi mangga tangan. Resepi kerabu pegaga. Resepi kerabu mangga • resepi bonda. Kerabu resepi sedap istimewa incek bos. Kerabu kacang taugeh kelisa botol resepi kelantan mudah masakan botor menyelerakan. Resepi kerabu pucuk paku dan taugeh yang mudah hilton fruen. Resepi 15 jenis kerabu sedap pasti buat terliur iamfuzy™ malaysia


Resepi Kerabu Eat Clean Meal Prep

Resepi Kerabu Eat Clean Meal Prep


Also read:

.