Resepi Pisang Goreng Versi Kelantan

Pisang goreng goreng pisang, resep membuat pisang goreng, resep pisang goreng crispy, resep membuat pisang goreng, pisang untuk pisang goreng, resepi pisang goreng rangup, resepi tepung goreng pisang rangup, resepi tepung goreng pisang, resepi pisang tanduk, resepi pisang goreng crispy,

Assalamualaikum semua! Hari ini saya ingin berkongsi dengan semua resepi yang sangat sedap dan popular, iaitu resepi Pisang Goreng. Siapa tidak kenal dengan makanan yang satu ini? Pisang goreng merupakan salah satu makanan kegemaran semua orang, dan boleh didapati di mana-mana sahaja di negara kita.

Pisang Goreng Rangup

Dalam resepi kali ini, saya akan mengajar anda cara untuk membuat Pisang Goreng Rangup yang pastinya akan menyelerakan selera anda.

Bahan-Bahan:

  • 6 biji pisang berangan
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 cawan tepung beras
  • 1/4 cawan gula halus
  • 1/2 sudu teh garam
  • 1/2 sudu teh baking powder
  • 1 cawan air

Cara-Cara:

  1. Panaskan minyak dalam kuali.
  2. Kupas pisang, kemudian potong setiap biji pisang kepada dua bahagian yang sama. Setelah itu, masukkan pisang ke dalam mangkuk.
  3. Tambahkan tepung gandum, tepung beras, gula halus, garam, dan baking powder ke dalam mangkuk yang berisi pisang. Gaul rata.
  4. Tambahkan air sedikit-sedikit ke dalam mangkuk sambil dikacau sehingga adunan menjadi kental tetapi tidak terlalu pekat.
  5. Masukkan pisang yang telah dibalut dengan adunan tepung ke dalam kuali yang sudah dipanaskan. Goreng dalam minyak yang panas sehingga kuning keperangan dan rangup.
  6. Angkat pisang goreng dan toskan minyak pada kertas tisu.
  7. Siap! Pisang goreng rangup anda sudah siap untuk dihidangkan.

Sangat mudah kan? Dengan sedikit usaha, anda sudah boleh menikmati Pisang Goreng Rangup yang sedap dan pastinya menyelerakan. Lagi satu, pesanan dari saya, jangan lupa untuk menjamu selera dengan selamat ya!

Resepi Pisang Goreng Versi Kelantan

If you are searching about Goreng pisang resepi simple, you've came to the right web. We have pics like √resepi goreng pisang rangup, resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa., goreng pisang resepi simple. Here it is:

Pisang goreng recipe how to make homemade pisang goreng, resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa.

Resepi tepung goreng pisang sedap sebab cuti tanpa buat apa.. Goreng pisang sedap resepi rangup tepung sy kalu gorengan mcm kedai kat guna korang punye hehehe adabi mesti korg. Goreng pisang rangup tepung variasi resepi keledek keladi. Pisang goreng resepi rangup kelantan sedap senang. Goreng pisang resepi simple. Ingin kurus dan cantik sy de resepi pisang goreng anda sedap & mcm kat. Best pisang goreng in jakarta flokq blog


Also read:

.